Policy

Kvalitet

  • Rätt kvalitet i våra tjänster, kundrelationer, interna relationer och vår nyckelkompetens, även för att stärka varumärket, DTM.
  • En Teknikmäklare arbetar inom ramen för sin arbetsgivares kvalitetssystem eller allmänt vedertagna bestämmelser för utvecklings- och konsultverksamhet.

Kompetenskrav

  • Bred erfarenhet av teknik samt av teknik- och affärsmässig utveckling av små och medelstora företag.
  • Diplomerade Teknikmäklare ska ha genomgått av föreningen, eller annan, anordnad utbildning.
  • Kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte genom vidareutbildning och aktiviteter i Intresseföreningen DTM samt genom att utnyttja och utveckla Teknikmäklarnas Gemensamma Servicefunktion, GSF.

Resurskrav

  • Breda och djupa kontakter med forskningscentra och andra teknikresurser.
  • Breda och djupa kontakter med små och medelstora företag, SMF.
  • Goda kontakter med och kännedom om offentliga instanser som arbetar med företagsutvecklingsfrågor och teknikresurser.
  • Medverka i ett eller flera nätverk som arbetar med teknik- och/eller företagsutveckling.

Etiska riktlinjer

  • Stark kundorientering – bästa lösningen för företaget, riktmärke i arbetet.
  • Kundens behov i fokus, såväl företagets möjligheter till, som behov av, att utvecklas genom ny teknik.
  • Arbeta på ett kompetent, etiskt och objektivt sätt.
  • Snabb och dokumenterad hantering av kundfrågor.
  • Arbeta under strikt sekretess och på kundens begäran underteckna avtal om sekretess.
  • Utnyttja nätverkets samlade kompetens.
  • Helhetssyn på affärs-, process- och produktutveckling, i nära dialog med företaget.
  • Arbeta enligt våra etiska riktlinjer.
  • Främja respekten för Teknikmäklarna.
Dela med dig:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • Print
  • email




Reklambyrå